aktualizováno: 15.04.2024 11:04:07 

Křetínské modelové železniční klubíčko

Fotogalerie starého kolejiště II

Nový blok - dvojitým kliknutím zde zahájíte úpravu bloku...

Vítejte na stránce Fotogalerie II

Co zde najdete?

Podsekce:   Stavební úpravy a přestavby

Na této stránce:   Zvláštní vlaky......

                                Mimořádné události na kolejišti....

                                Testy nových modelů - zvláště vyrobených vlastníma rukama... 

 

 

Zvláštní vlaky.

     Jako na skutečné železnici, tak i u nás jjezdí mimořádné zvláštní vlaky.

Císařský salonní vlak projíždí stanicí Skalky.

Salonní vlak na cestě do Čeřan.

Příjezd císařského salonního vlaku do Čeřan ve zkrácené verzi (chybí ještě tři vozy)    

Pobyt salonního vlaku ve stanici Čeřany.

Salonní císařský vlak měl v době svého vzniku 8 salonních vozů. Vozy označené Hz 002, Hz 007 a Hz 008 byly pouze třínápravové. (Na vozech teprve pracuje.)  

 

Na kolejišti jsou i nehody.......

Vybočení koleje na "podmáčeném náspu" způsobilo při vjezdu do stanice Čeřany vykolejení motorového vozu předním podvozkem.

Další snímky ze "zásahu" kolejového jeřábu.

Nově položený  spodek byl pořádně zatížen!

Nově vybudováný spodek:  nová propust a nové podloží pod svršek.

 

A nový svršek. Vjezdové návěstidlo bylo posunuto dál z oblouku. Důvod je prostý - dvojitá izolačka v oblouku dlouho nevydrží. Roztažnost kolejnic prostě udělá své.

Vyloučení koleje z provozu může být odstraněno. Oprava je hotova.

 

Test nového motorového vozu.

------------------------------------------------------

 

27.listopadu 2010 jsme konečně postavili model motorového vozu M 262.0 z dílů od našich domácích výrobců. Skříň jsme získali od p. Kubíčka a pojezd od p. Vilingera zakoupením v modelářské prodejně Železniční modelářství Letovice. Na přiložených fotografiích jsou zachyceny úseky kolejiště, kterými vůz projížděl při testu jízdních vlastností.

Tak začínáme...... jako zátěž a ten, kdo bude znepříjemňovat jízdu ....  vůz Ba.

Jedeme do Smrkova - první zkušební úsek. Právě míjíme vjezdové návěstidlo do Čeřan.

Zatím jedeme v pohodě. Žádný malý oblouk ani stoupání nebylo. Projíždíme městkou část Čeřan - Podskalí.

Protáhli jsmese starým městem a bez obtíží. Za mostem u plynárny to teprve začne....

Vyšlo vše podle předpokladů a už si to míříme do Horních Plání a do Malešova.

Sláva... vracíme se z Malešova zpět do Čeřan a odtud budeme pokračovat směrem na Skalky.

Projíždíme stanicí a jedeme dál......

Jízda po hlavní trati .... to je pohoda.....míjíme opět vjezdové návěsidlo do Čeřan.

Jízda kolem rybníka svádí v tomto létě ke koupání....most přes Čeřanku.

Letní horko vystřídal chlad tunelů v Čertově rokli.  A opět most přes Čeřanku.

Tak, a jsme bez problémů ve Skalkách....

Nyní musíme sunout připojený vůz do úvrati Stará Huť. Oblouky a prudké stoupání. První řádný test vozu.

Odjíždíme ze Staré Huti na Veselku.......

Míjíme hájenku "U tří šutrů" a projíždíme nejtěžší úsek trati: nejmenší oblouk na kolejišti ( i 415 mají problémy při průjezdu) a nepříjemné stoupání.....

První problém. Sdělováci si asi nemysleli, že se i telefonní sloup může stát překážkou na trati........

Konečně jsme projeli a krátkém oddychu na rovince  zase do dalších oblouků a stoupání.

Už jsme na mostě přes kusou kolej úvratě a přes říčku Úskalu.

Na kolejišti jsou vodopády, ale my tu máme i kamenopád... na mostě přes koryto vytvořené padajícími kameny a vodou.

Na vrcholu stoupání a na mostě nad vsí Stará Huť. Nyní po rovině a s kopečka.

A od zastávky Stará Huť pěkně dolů k Veselce.

Je léto, na polích pracuje... jako i my, žádné dovolování si u vody......

Sjeli jsme dolů a od vjezdového návěstidlo do stanice Veselka-Písečná zase do kopce.

No a jsme už cíle cesty.

Ještě kousek a jsme na zkušební koleji na stole. To znamená otočit a jedeme zpět.

A jsme na cestě zpátky a jedeme zadním čelem vpřed.

Opouštíme Veselku....

Teď chvilku do kopečka a potom to bude pěkně s kopce....

A začínáme brzdit před 25 %o.

Ještě kritický úsek a jsme v úvrati.

Nejtěžší máme za sebou, teď trochu couvnem, potom plnou rychlostí do Čeřan...

Stanice Skalky o nás nejeví zájem. Máme "Stůj".

Kvůli vašemu "šibování" jsme stáli... teď si počkáte vy....

Už si frčíme, první tunel je tady....most přes silnici do vápencových skal...

Na vjezdu do Čeřan je volno....

Vjíždíme do stanice. Je tu plno jako vždy...

Ještě se protáhneme výhybkami na malešovském zhlaví  a ujíždíme do Malešova.

Motorový vůz vykoukl z tunela od Horních Plání. Malé kolečko okolo smrkovské pily a dolů do údolí k Čeřanům.

Opouštíme Smrkov a bzdíme na největším spádu na kolejišti 27 %o.

Vyjíždíme z oblouku od zastávky Kamenice - penzion a blížíme se k městu.

Průjezd městem...

Zářez u Prachárny znamená že opouštíme jeho historickou část.

Tunel ze zeleně těsně před vjezdem do stanice..

A jsme konečně zpátky a je to na výbornou.

  

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Úpravu tohoto bloku zahájíte dvojklikem...

Pro přehlednější úpravu sekce lze obsah rozdělit do textových "bloků". Bloky lze libovolně vytvářet, mazat a jejich úpravu zahájíte dvojitým poklepáním tlačítkem myši. Textový editor se vždy spustí pouze pro vybraný blok. Jak editor pracuje naleznete ve videoukázce.

Základní tipy:

  • Používejte často nové bloky.
  • ENTER = nový odstavec.
  • SHIFT+ENTER = nový řádek.
  • Obrázek je nejprve třeba nahrát na server přes Vložit obrázek a Správce souborů.
  • Obsah z Wordu vždy přenášejte přes Vložit z Wordu.
  • NEpoužívejte mezerník pro zarovnávání objektů.

Webová stránka byla vytvořena pomocí on-line webgenerátoru WebSnadno.cz

Nový blok - dvojitým kliknutím zde zahájíte úpravu bloku...