aktualizováno: 15.04.2024 11:04:07 

Křetínské modelové železniční klubíčko

Stavba - foto

Stavba.

 

6. února 2020.

Stavba dílen Opravny vozů Chudín, vozového depa Berlice, se blíží ke konci.

 

 

1. února 2020.

S chutí do toho a půl je hotovo..... pokračování stavby vozového depa a kotelny pro obě depa.

 

21. ledna 2020.

Upravujeme a dostavujeme...

 

14. února 2016.

Okolí stanice Chudín se pomalu zaplňuje budovami.

Do provozu se zapojily další nové soupravy a lokomotivy. 

 

14. července 2015.

Takové lepší foto zámku v Chudíně, jemuž předlohou byl skutečný zámek v naší obci.

Pohled na nádraží v Chudíně s nedokončeným pozadím.

 

17. května 2015.

Rok s rokem sešel a na kolejišti je něco i nového. Bohužel, některé detaily nejsou na první pohled vidět, ale stále pracujeme. Je dostavěn zámecký komplex a začíná se rýsovat i pivovar.

 

16. srpna 2014.

Probouzející se zástavba vpravé části stanice Chudín -  obytný dům pro zaměstnance železnice a restaurace s turistickou ubytovnou. 

 

14. července 2014.

Překvapení pro návštěvníky - zámecký komplex Chudín.  Zatím bez okrasných úprav parku. Ty i částečně zakryjí budovy.

 

Celkový pohled.

Čelní pohled na zámek.

Boční pohled.

Hospodářská část se správní budovou.

12. dubna 2014.

Na kolejišti začínají vznikat místa pro fotografy.

Tyto snímky jsou z 12. dubna 2014. Následující ukazují jak to dá "fušku" dotáhnout vše do potřebných detailů. A to jsme ještě neskončili. 

 

Tyto snímky jsou pro porovnání z 20. února 2014. 

9. února 2014.

Dva pohledy na připojený díl krajiny - letecký pohled od hradu a pohled přes pole na hrad ( z pomyslné cestičky od nádraží Pláně ke hradu). Chybí už jen dopracovat detaily.

2. února 2014.

Na těchto fotografiích některé části kolejiště se již po dvou letech blíží ke zdárnému konci. Práce na kolejišti je stále víc než dost.

3. ledna 2014.

Celkový pohled na dokončovanou vesnici Planá pod Chudštejnem.

Pohled do centra obce.

Pohled na zahradnictví.

Místní náves s rybníčkem.

24. prosince 2013.

Konečně došlo i na statek. Několika měsících čekaní jsme dostali stavebnici fy Auhagen a po její úpravě je již na místě. Čeká jen na dokončení.

17. listopadu 2013.

 

2.listopadu 2013.

Celkový pohled na dokončovanou pilu v Palné pod Chudštejnem.

Skládka kulatiny...

.... zázemí pro obsluhu lesní drážky...

.... a pohled na kotelnu, sušárnu a výrobní dílny.

29. října 2013.

Stavíme si točnu.

Několik záběrů ze stavěné točny. Nechtěli jsme si ji kupovat, což by bylo jednoduší, ale dražší. Chtěli jsme si ji postavit sami se všemi problémy kolem stavby. Vybrali jsme si jednu skutečnou točnu (Horní Heršpice) a po úpravách jsme ji sami postavili. Zbývá u ní dokončit pojezd (točí se i bez něj) a doplnit drobnosti - návěstidla, aretaci a pod. Délka točny je 200 mm, abychom mohli otočit i velké parní lokomotivy.

15. října 2013.

Proměnami prochází i stanice Planá a její okolí. Domy vesnice tvoří použité starší stavebnice fy Auhagen. ( Výšku budov je snížena o 5 mm). Staniční budova je upravená stavebnice fy Šikulové. V místě "padajícího" domu bude stát statek. 

Stavědla ST1 a ST2 stanice Chudín doplnila přes léto její prázdnotu. Znalci jistě poznali stavědla z brněnského nádraží - mírně upravené stavebnice fy Šikulové.

 

22. srpna 2013.

Budova skladiště ve stanici Chudín postavená podle vzoru skladiště ve stanici Březová nad Svitavou na trati Brno - Česká Třebová. Délka budovy je zkrácena o jedno okno a dveře do skladu, je upraveno spojení budovy vlastního skladu a zázemí pro pracovníky skladiště.

 

12. dubna 2013.

Pohled na hrad Chudštejn z mostku přes řeku Čeřanku ( tak by jej viděli turisti).

 Letecký pohled na hrad Chudštejn - rozměry hradu jsou 75 x 42 cm. Použito 5 stavebnic od fy Auhagen + doplňky ke stavbě budov.

 Hrad Chudštejn po dokončení před doplněním detailů.

28. února 2013.

A lesy se rozrůstají a stromů jsou stovky.....

...... a stovky, až z toho brní hlava a bolí prsty.....

.....a jsou již i místa, kde stačí oživit prostor postavami.

A jsou již i pohledy, které dělají i radost.

 

14.února 2013.

Přátelé nelenili jsme a tu je několik pohledů na výsledky práce.

Rostocí hrad Chudštejn.

Někdy nám pomáhá i sluníčko....

Rostou i naše lesy....a to ještě není vše.

 

29. listopadu 2012.

Dva pohledy na ožívající traťovku, umístněnou v bývalém depu.

Někdy se odloží model stranou a vznikne docela zajímavý pohled....

Ráno ještě prázdné místo a večer již zajímavá zástavba...

Kousek malé plochy k ozelenění a několik dní práce...

 

22. listopadu 2012.

Snímky ze stavby staniční budovy v CHUDÍNĚ.

 

18.listopadu 2012.

Pár detailních snímků pro vaše posouzení.

Osobní vlak s vlakovou lokomotivou 464.202 na cestě do ČEŘAN vjíždí do zastávky CHUDŠTEJN okolo rozestavěné budovy.

Snímek jednoho zpozdilého turisty kráčejícího na zastávku. Bohužel, jeho vlak se právě rozjíždí.

Polední osobní vlak s 464.202 vjíždí do zastávky CHUDŠTEJN.

Osobní vlak je připraven k odjezdu do CHUDÍNA.

 

Motorový vůz  M 274.0 při odjezdu ze stanice VESELKA.

 

31. října 2012.

Celý měsíc jsme nic neopravili na stránkách, ale nelenošili jsme.

Z této strany uvidí kolejiště návštěvník....

A tak jej vidí obsluha......

 To je pár záběrů z budovaného nového depa. Budovy jsou jen složeny, nejsou ještě slepeny!  Pro zájemce později přidáme i jednoduché výkresy staveb. 

 

28. září 2012.

Díra v desce kolejiště - že by tu stavěla točna ??? Proto nedokončené depo!

Detailů na kolejišti pomalu přibývá - jižní a severní portál Chudštejnského tunelu.

 Zastávka  Chudštejn se stává skutečností.... Ke stavbě budovy byl použit výkres z časopisu Železničář č.6, roč. 1975 - příloha Modelová železnice.

9. září 2012.

A na obrázku se začíná zviditelňovat stanice Planá pod Chudštejnem.

U Černé skály začíná růst i les.....

 

2. září 2012.

Na minulých fotografiích byla stanice při dokončování a dnes jeden z tvůrců neodolal a zaplnil ji nákladními vozy. Nevešly se tam všechny, tři soupravy musely na jiná stanoviště. To ještě je třeba přidat několik osobních vozů.

30.srpna 2012.

Pro zájmce sledující postup stavby: snímky s dokončovacích prací v nejdůležitější stanici kolejiště.

 

19.srpna 2012.

Přesto, že je mnoho další domácí práce, podařilo se udělat další kroky k dokončování kolejiště. Využily se hotové stavby ze zbourané části. Jen se jinak uspořádaly.

Že už i jezdíme, je nákladní vlak přijíždějící do stanice z pomyslného vnitrozemí. Vpravo je rozestvěná další část města.

Na kopci se objevila i hájenka U dubu.

A v pozadí se už rýsuje první část města a klášterem sv. Jana Nepomuckého pod Skalou.

 

2. srpna 2012.

Když začne člověku hlava blbnout a začínají se mu plást barvy a počítání bodů z toho tahání a připojování drátků, je lépe začít dělat něco jiného.

Úprava jižního portálu tenelu pod Chudštejnem.

Začátek stavby skalních masívů Černé skály u vjezdového návěstidla do stanice Chudín (severní portál tunelu).

22. července 2012.

Elektrická montáž ovládání části skrytého nádraží (dálkové ovládání).

Elektrická montáž ST 2.

Elektrická montáž ST 1.

 

1. července 2012.

Několik záběrů ze stavební činnosti a zkoušek průjezdnosti.

 

10. června 2012. 

Nejen táta, ale i jeho syn (6 let) se chce podílet na stavbě nového kolejiště. 

 Budoucí vesnička začíná mít své obrysy.

" Stanice v oblouku je sice krásná, ale postavit ji, to je teda fuška."

A teď si už můžeme vychutnat v celé své kráse.

 

3. června 2012.

 A 2.června 2012.....

 

Trať míří údolím "Čeřanky" proti proudu řeky k Čeřanům. Řeka si zde vymýšlí roztodivné zákruty. 

Malá nácestná stanička pro velmi důležité křižování na této jednokolejce.

A pokračujeme dál tunelem. Na kolejišti ale zamíříme do skrytého nádraží. 

Protažení trati do skrytého nádraží. Osobní vůz stojí na jedné ze čtyř odstavných kolejí.

 

27. května 2012. 

Máme 27. květen a my jsme se daleko nedostali. Začíná se teprve stavět širá trať.

Ukázka postupu naší přípravy pro stavbu základu krajiny. Dřevotřísková žebra a lepenková pomocná žebra.

 

16. května 2012. 

Koleje hlavní stanice jsou položeny. Začíná se i zviditelňovat lokomotivní depo.

Rám s základními deskami pro širou trať.

 Místo pro staničku, kde se budou křižovat vlaky. Za ní bude končit viditelná část hlavní tratě. 

Nové zapojení vlečky do Staré Huti. V popředí vykládková kolej. A je za námi 15. květen.

 

29. dubna 2012.

 A 28. dubna.

 

 A v naší nové stanici se již objevily nástupiště a začíná se vyplňovat i prostor pošty a traťovky.Pro zajímavost: délka nástupišť je od 130 cm do 160 cm. 

Jak se rozhodnout s městem?! Tato varianta asi vůbec nepřipadá v úvahu. Tady budeme stavět nové stavby!

 

22.dubna 2012.

Lichá skupina kolejí - koleje pro osobní vlaky - je téměř hotova.

A 21. dubna - kusá kolej pro lokálku a obslužné koleje pošty a traťovky.

 

15. dubna 2012. 

A o další týden později - 14. dubna 2012.

A koleje skrytého nádraží jsou položeny. Zbývá už jen elektrická část.

Příprava na stavbu nové hlavní stanice.

Jirka: Ach jóó!  Jak lehce se to kreslilo a jak těžce se to realizuje!

Musím to přece dát nějak dohromady. Když jsem si to vymyslel....

Ti krajináři se teda činí.... nový vložený díl u keramičky.

Tak a vjezdové zhlaví je už položeno! To je 15. dubna.

 

8. dubna 2012.

O týden později - položené základní desky.

Nové rámy jsou vyrobeny ze smrkových desek, tloušťky 25mm, šířky 100mm. Velikost rámů je podle potřeby a mimo rámy pod hlavní stanicí, jsou rozděleny příčkami o velikosti oken max. 500 x 500 mm. Základní deska je dřevotřísková o tloušťce 10mm.

Vzadu je začátek pokládky skrytého nádraží.

Polovina plochy pro novou stanici.

 

1. dubna 2012.

Teprve 30. března jsme dovezli nové rámy a začali se stavbou.

Pravá část nového rámu s nástavkem pro novou stanici.

Pohled na druhou část rámu s nástavkem, který má rozměr 3,5 x 0,9 m.

Nový rám pod "staré" skryté nádraží.